tisdag 6 oktober 2009

jenny, så betydelselös för många.

minnen blommar lätt upp till ånger
ångor av lust eller olust
det varierar från dag till dag
sexualiteten går förlorad i en meningslös debatt
illamåendet är inte längre en smygande fiende
mer än vad det är en nära vän
knutarna av känslor är alla skandaler
tillsammans övervinner vi allt vad kärlek heter
vi hatar, det är lättare om man är några stycken

jag kan ge mig själv, gjort är inte ogjort
blev tillbakagiven, tillbakadragen
här är sanningen om min svarta hy
skammen är skräddarsydd
lögnen är absolut
inga tårar är heliga i min ondskefulla orgasm
det kommer alltid att finnas förlorare
jag är en av de som blivit döpt, kär och krossad
pojken blommade aldrig ut till man
kärleken släppte taget om hans hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar